Svininfluensan

Svininfluensan skrämmer skiten ur mig.
Nu har ju en fått det i Norrtälje. (Iaf som jag har hört, inget jag vet till 100%).

När jag sökte på internet för att försöka få fram lite statistik över Sverige, så hittade jag inget. Förutom den 22-åring som har drabbats mest. Jag vet inte om jag suger på att söka på internet eller om det är så lite fakta om sånt.

Brukar inte bry mig så värst mycket om sånt där, men nu har jag blivit helt uppskrämd.
Anledningen är kanske för att när det har varit andra sjukdomar, så har man hört att det varit så långt borta.
Inte att man har hört att det finns här, där jag bor. Det skrämmer en.

Förut trodde dem ju att det enbart smittades via djur, men så är det ju inte.  Nu har jag blivit helt nojig för mitt jobb. Jag menar, jag har ju bra mycket kundkontakt. Det kanske är flera stycken jag möter på som har fått sjukan?

Letade runt lite på nätet igår och det är ju som en vanlig influensa.
Sen självklart så är jag snuvig, ont i halsen, hostig, trött som är några av dessa symtom för influensan.
Men jag tror det handlar mycket om noja för mig just nu, jag är bara lite förkyld..

När jag läser detta så känner jag verkligen att detta inte är likt mig.
Men jaja, så känner jag iaf. Lite orolig är jag..

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag blir faktiskt lite hypokondrisk av sånt där!! :(

2009-07-21 @ 09:48:11
URL: http://jelkis.blogg.se/
Postat av: fisen

livsfarligt;p

vi får börja använda sån där smittskyddsmask som i kina.



2009-07-21 @ 19:31:16
URL: http://josefinefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0