TACK!

Dagen kunde inte ha börjat bättre!

Får skjuts av mamma till körskolan. Skulle ha haft min första körlektion klockan 8:00. Men när jag kommer dit, får jag syn på min underbara körlärare Linda :) Min första tanke, är hon redan frisk?

Hon säger nej och ställer sig upp och haltar och man ser verkligen att hon är mörbultad. Jag frågar vad som har hänt, för då förstod jag ju att hon inte var ordagrant sjuk.. Hon sa att om hon berättade skulle jag inte vilja ha henne som körlärare längre :P Men till slut drog hon fram Norrtälje tidningen och där står det om en ung kvinna som har fått sladd på bilen och voltat 2½ varv ned i diket. Allt tack vare en is fläck. Plus att hon körde bara 30 när maxhastigheten var 50 km/h.

På sjukhuset hade de sagt att om glaset i huvudet hade kommit ned lite längre, så hade hon inte funnits längre : /  ( Det var glastak i den bilen hon körde) Men tack vare att hon var förberedd på det där, så klarade hon sig! Hur ska jag klarat körkortet annars? Utan henne? (Va själviskt det lät, men jag menade inte helt så, hon är jätte trevlig och go ju)

Stackarn, men underbar som hon är..  Så frågar hon hur det gick igår. Hon är så mån om en. Jag berättar... Sen kommer en annan körlärare in och säger att han jag skulle ha kört med idag, är hemma med sjuka barn! Jag ba YES YES YES! Även om jag var där över 1 h för tidigt nu, men då var det bara att börja med teorin innan den riktiga teorilektionen! När vi fick veta det säger hon att hon tänker köra med mig idag, en lektion. Även om hon hade ont. Hur sött är det inte?

Var ju tvungen att fråga flera gånger om hon verkligen orkade och klarade av det. Men hon trodde det var bra för henne.

I dag tränade vi enkelriktat i morgon blir det landsväg. Så jag har lite hum om vad som kommer ske på gillingebanan.

Så nu, blir det enbart Linda som jag kommer köra med, förutom uppkörningen och en annan testlektion.. Om hon nu kan vara duktig och hålla sig borta från otursheter :P

Som jag säkert har skivit i andra inlägg tror jag att jag kommer få svårt med teorin. Nötte hur mycket som helst igår. Så idag klarade jag facktiskt första teoriprovet. HAHA, as nöjd ^^ Det var faktiskt många som fortfarande inte har klarat det. Men nu är det B delen och den är lite svårare :P Haha. Något som är bra är ju att man måste ha 63 rätt av 70 på trafikskolans prov, men på vägverket sen behöver man tydligen bara ha 53. Så det känns bra!


Nu blir det god stek hos mamma och sen blir det att göra lite fler teoriprov och tvätta!




Bye bye leverpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0