Dagen kunde inte ha börjat bättre.

Som sagt... Dagen kunde inte ha börjat bättre.

Först ringer pappa och frågar hur det gick att köra igår. Jag berättade och han blev riktigt glad för min skull. Sen blev det lite våra bästa år tittande på teven. Precis när Birkon sen har gått ringer det på min mobiltelefon.. Privat nummer.. Jag avskyr att svara när det är anonymt. Men jag svarade, då var det en kille som ringde ang. ett arbete jag sökt. Han ville att jag kom på arbetsintervju på tisdag. Självklart säger jag ja! Helt fantastiskt.

Inte ofta man kommer så långt :) Birkon sökte flera 100 arbeten och fick kanske komma på 5 intervjuer. Jag har ändå inte sökt så många. Så nu är jag riktigt glad. Lite läskigt och nervös är jag då allt. Första "riktiga" intervjun för min del.
De andra arbeten jag har fått har jag bara behövt börja arbeta. Så ja, lite nervös är jag då allt!

Jag hoppas verkligen på det här arbetet, även om det är deltid nu, så kanske det kan bli mer sen, om han tycker jag arbetar bra! Om jag får arbetet sagt säga.

Sen efter bara en liten stund ringer kusin Josefin. Frågar om jag skulle vilja följa med in till stockholm och vara modell för en dag med henne. Lät ju jätte roligt, av den anledning att hon och jag har ju testat att ha våran egen modelldag, där i sommras! Riktigt roligt var det allt. Tyvärr så tror jag att min intensivkurs är den dagen, men jag hoppas att den börjar dagen efter istället. Skulle vara jätte roligt att göra en sån grej med henne.

Kom nyss hem till mamma. Vi åkte ut och lämnade syster och hennes vän i Nånö. Så nu har jag övningskört lite mer. Fruktansvärt roligt är det! Inte tyckte jag att det var kul de andra få gångerna jag kört. Men efter igår, så är jag riktigt peppad för att få det här körkortet.

Bjuder på en galen bild på mig, från nyår.



Kommentarer
Postat av: linda

tack så mycket! kul att du kommeterade, annars hade jag nog aldrig hittat hit. :)

2009-01-08 @ 19:11:05
URL: http://vecka.blogg.se/
Postat av: linda

vad är det för jobb?

jag har också sökt typ 1000 jobb, får aldrig svar...

2009-01-08 @ 19:12:52
URL: http://vecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0