besviken på mig själv.

Jag har fallit tillbaka... Med rökandet.

Det har säkert ni förstått som följer min blogg. När jag hade varit rökfri i fyra dagar var jag ju hur stolt som helst och skrev om hur det gick här på bloggen..

Men sen slutade jag.. Det började med att man började ta ett par bloss, när vänner var här som rökte. Just då tyckte man det var jätte äckligt. Något jag sa till mig själv var att jag inte skulle dricka någon alkohol de närmaste månaderna. Det är då det är värst att hålla sig ifrån cigaretterna..

Där sprack det för mig. Förra fredagen rökte jag, iofs var det bara 4 cigaretter, men jag halverade dem jämt så man kan säga 8 st för det blev cirka åtta gånger.

Nu skyller man på att det är mycket, eller att man behöver få ta en paus, då fungerar cigaretterna som bäst. De får en att varva ned och bli lugn igen..

Det som är bra, är att jag känner mig säker på att jag ska sluta röka år 2009. Jag vet att jag klarar det, men jag måste vara stark och stå på mig.

Nu när jag har börjat röka igen, som jag gjorde förr, har jag börjat få stora finnar igen, huden känns inte ren, man luktar illa och ångrar att man rökte efter varje cigarett. Ni icke-rökare tänker nu, men varför slutar du bara inte?

Det är så fruktansvärt svårt. Men jag ska sluta när jag fått körkortet och börjar träna igen. Denna gång ska jag hålla det. Vare sig jag blir ett monster eller inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0