Alfred Hitchcock

De senaste dagarna har jag och Birkon tittat på Alfred Hitchcock´s filmer.
Eller 1 -  5 i aftonbladets serie förutom 3an :P Den får vi troligen idag.

Hitchcock är lixom känd för att ha varit skräckensmästare. Själv tycker jag inte alls att de är läskiga, men faktiskt så är dem riktigt bra. Vi har sätt två som har varit svart/vita. Herregud, jag hatar svartvitt, men de var faktiskt bra. Nu förstår jag varför min mormor inte vågar se på nutidens skräckfilmer :p Haha, hon skulle ju dö av rädsla.

Hitchcocks filmer har ofta starkt fokus på både rädsla och fantasi men har också humor. 

Jag tycker att hans film fåglarna var bäst, det är också en av hans kändaste filmer.




Haha, se bara så söt han är :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0