Nu har jag bestämt mig

Nu har jag bestämt mig och jag tänker hoppa av.
Har fått både negativa och positiva kommentarer både här på bloggen och i verkligheten om det. Men jag har bestämt mig, efter många om och men..

Nu har jag tänkt att försöka jobba så mycket som det bara går på hotellet, men samtidigt leta efter annat. Som ligger lite närmare. Inge kul och gå hela den där vägen upp till hotellet på vintern. (Nu ångrar jag att jag inte tagit körkort).

Sen om ett år ska jag börja plugga, vill hålla på med massage, hud, naglar, ansiktsbehandlingar osv... Har pratat med en jag känner som jobbar med sånt.. Sen har min kusin gett mig lite tips om personer jag kan prata med och få allt i ett. Det enda negativa är väl att man får betala för alla kurser.. Men det är bra av den anledningen att jag inte har något slutbetyg. Men summan blir kanske mellan 70 000 och uppåt. Så nu ska jag jobba och börja lägga undan massa pengar. Kommer nog få ta lite lån och sånt också, men vill inte ta på ett sånt stort belopp när man kan lägga undan pengar.

Jag lovar, jag har tänkt igenom detta, såå många gånger. Jag vet, att jag gör rätt. Har tänkt på allt andra har sagt till mig. Både positiva och negativa, men jag tror detta kommer gå bra.
Annars är det jag själv, som kommer få straffas för det. (Men det hoppas jag inte).

Har även tänkt att ta en intensivkurs på körskolan så jag får mitt jädrans körkort!

Detta känns så bra, en sten föll ner nu när jag har bestämt mig. UNDERBART!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Skit snygg blogg verkligen!

Kram!

2008-09-19 @ 19:12:44
URL: http://faaanys.blogg.se/
Postat av: Malin

Då tycker jag att det låter bra! tycker att du ska satsa på något som du verkligen vill istället :)

2008-09-19 @ 21:26:31
URL: http://moggi.blogg.se/
Postat av: em

det låter jättebra det där emelie! verkligen.

du känner bäst av själv vad du orkar med, och om du inte vill/orkar gå i skolan nu så är det här helt klart det rätta för dig :)

skulle du ångra dig senare så finns alltid komvux, så det behöver man ju inte oroa sig för.



jag håller tummarna för dig! ditt hår ser förresten jättefint ut i nya färgen :)

2008-09-23 @ 18:43:57
URL: http://baramills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0