Andra klagomålet.

Blir helt galen.

Första klagomålet förstår jag VARFÖR.
Birkon fick en idé att vi skulle köpa 30 plastpåsar på norrköp och sedan lägga all vårat skräp i dem och sedan kasta allt i vårt sopnedkast. Det blev proppfullt i hela röret, enda upp till oss på tredje våningen var det skräp i röret.
VI tog bort det senare på kvällen, men vi fick klagomål om att vi bara få ha köksgrejer i de där röret.

Det förstår jag, men inte detta!

Andra klagomålet förstår jag INTE.
Birkon och jag höll på att sätta golvlister, det är ju betong väggar så det låter ju ganska mycket. Då plingar det på dörren och en sur gubbe säger att vi måste skärpa oss. Vi frågade vad menar du med det? Självklart förstod vi att det var klagomål för att vi renoverade och att det lät, men vi vill ju veta VAD han blev irriterad på.

Han började dra världens historia att vi inte får hålla på så här. Han FRU som är 86 år får snart en hjärtattack. Allt vibrerar nere hos dem. Det var så jobbigt. (SJÄLVKLART FATTAR VI ATT DET LÅTER, MEN VI MÅSTE JU FÅ RENOVERA). Jag försökte förklara att vi aldrig hade köpt den här lägenheten om vi inte fick renovera, men nu är det så att man får renovera lägenheterna som man flyttar till. Han tyckte att vi jobbar för sent. Den här veckan har vi jobbat till nästan tio på kvällen. MEN vi får göra det, fram till klockan tio. VI har ALDRIG gått över den tiden. Men ändå så blir det tjafs. Jag blir galen.
Han babblade nog på i tjugo minuter, jag blev skogstokig. Jag förstår verkligen hur han känner, men han måste ju förstå att den där kärringen har bott där enda sedan huset byggdes, alltså från år 1963. SÅ kan ni förstå hur vidrigt det var?

På tapeterna syntes allt som hade suttit på väggen, det var svart av smuts på väggarna. Alla golv var ÄCKLIG plastmatta och parkettgolvet i vardagsrummet var sönder och sprickor i. Om man bara nuddade köket så lossnade något. Vi behövde ens inte ta I när vi rev köket, illa? JA.

Jag har aldrig sagt detta förut, men jag hoppas att de dör snart. SÅ jävla hemskt att säga men jag menar det verkligen.
Hatar folk som klagar, bara för att de är PANSIONÄRER så är inte ALLA det.

Det jag har berättat är en sån liten del av vad den där gubben sa eller gjorde. Men jag orkar inte ta allt här..

Till något positivt då....
Nu är vi nästan helt klara i lägenheten, det är bara lite lister runt klinkersen och mellan dörrarna + lister i taket i tre rum. Men det går snabbt att sätta upp. Så i morgon går flytt lasset =) Wohooo. Gud va vi har väntat på det här. Nu äntligen är vi snart framme vid vårat mål.

Satt ihop köksstolarna och köksbordet idag, satte det där i matsalsrummet. Shit va snyggt, ojjojjoj.. VI är jätte nöjda.

TACK, mormor för att du har putsat alla våra fönster, så vi slapp det och tack Mats för all körning idag.

JAG LOVAR ATT BILDER KOMMER DIREKT NÄR ALLT ÄR KLART OCH VI HAR FÅTT LUGNAT NER OSS LITE : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0