Otur, sån otur!

Idag började jag fundera på hur mycket otur jag har haft på senaste. Det är sjukt mycket och jag hoppas att det snart går över. Det har pågått i över en månad nu!! Tänkte dela med mig av ett par av alla oturshändelser.

* Första grejen var väl att jag var och sökte ett arbete. De lät jätte intresserad och ville redan ha en intervju dagen efter. Jag skulle först skicka in ett CV för att jag inte har någon skrivare, så jag skulle mejla det. Han hörde inte av sig, jag går till butiken igen och han säger att han har haft det super stressigt. Ett par veckor senare är mamma i den butiken och han visar runt en annan. SUCK!

* Jag förlorar aldrig i spel mot Birkon, jag förlorar hela tiden! Likaså är jag en spelnörd på internet, där förlorar jag också hela tiden!

* Arbetet jag var på arbetsintervju i onsdags, för snart en vecka sen. De sa att jag fick arbetet och att vi skulle höras av under helgen om de behövde någon hjälp nu i veckan. Annars skulle jag ha börjat nu på måndag.. Skickar iväg ett mejl och där får jag som svar att de har ringt massvis med fler och att de ska tillåta en annan komma på intervju. Plus att hon sa en så låg timpeninng så jag nästan höll på att falla av stolen av besvikelse. Så där sket det sig också.
(Iofs sa hon att hon skulle höra av sig i veckan om vem de bestämde sig för, men jag tänker tacka nej i alla fall).

* Idag höll jag och Birkon på och skämtade, fråga mig inte varför men jag höll på att pussa honom på ögat. Tror du inte att jag är så puckad att suga, så han får ett sugmärke vid ögat? Det ser ut som att han har fått en smocka i ansiktet?? Va fan alltså.. Hur dum får man vara. Jag var snäll och lät honom göra en likadan på mig, så att jag inte kände mig för dum, men tyvärr känner jag mig fortfarande det.

* Igår när jag var på arbetsförmedlingen klockan 9:15 så fick man lyssna när de pratade om massa grejer. Efter det skulle vi träffa våran handläggare. Hon delar ut olika tid-lappar för att hon kan ju inte ta alla på samma gång. Hon glömmer att ge mig en lapp. Så jag får säga till (jag som är hur blyg som helst att säga något bland massa människor jag inte känner) fick tiden 14:30. När jag var där 14:20 så var det bara att sitta och vänta. 14:30 tar hon in en annan, på min tid! Då tänker jag, vad faan?? Då kommer det en underbar man och frågar vem jag ska träffa och vilken tid. SÅ han går in och frågar henne om det är försenat. Han kommer tillbaka och säger 40 minuter!!! Tack sa jag och gick ut från arbetsförmedlingen, det hettade av ilska och irritation... Sen när man träffar henne säger hon saker som gör mig fruktansvärt besviken.. Jag vill utbilda mig till hudterapuet och spa.. Utbildningen kostar 95 000 kr. Under tiden när man gör utbildningen på ett år. Så får man ingen ersättning.. Så jag måste inte bara skaffa ihop 95 000 kr utan kanske 200 000 om inte mer. Så nej fy fasiken..


Det har hänt så mycket mer, så snart bryter jag ihop alltså. Detta är bara några av de så många händelser som har hänt den senaste tiden..

Kommer oturen vända till tur snart? Jag vill veta när! För jag kolappsar snart!


Kommentarer
Postat av: Malin

Efter regn kommer solsken (A)

Nej men du, alla har vi nedförsbackar ibland. Nu kan det ju bara inte bli sämre, utan bättre! tror du inte? :) kämpa på Emelie!

2008-11-18 @ 22:25:51
URL: http://moggi.blogg.se/
Postat av: Malin

oj, menade uppförsbackar, såklart :D

Okej det var ju inte bra. Men snart vänder oturen till tur :D det tror jag.

2008-11-19 @ 10:16:11
URL: http://moggi.blogg.se/
Postat av: Malin

nej det blir inte imorgon iaf. Kanske till helgen, Jocke har fortfarande inte kollat upp.. blir galen på honom :P

2008-11-19 @ 18:46:37
URL: http://moggi.blogg.se/
Postat av: Amanda & Emelie

Hej söt blogg:D <33

2008-11-20 @ 15:08:48
URL: http://citatprinsessorna.blogg.se/
Postat av: Erica

Säger som hon första ; efter sol kommer solsken :) Du har ju tur i kärlek iaf :)



Ah man är helt fast i facebook nu. VÄRDELÖST :P

2008-11-20 @ 17:24:08
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Nina

Men du .. jag har också varit intresserad utav hudterapeut, etc.. och jag vet en del skolor som är studieberättigade.. eller bl.a. st.erik eller om det är göran? :S Sen har du ju elisabethskolan, gildaskolan etc. Kanske kan ta studielån? Du behöver inte betala tillbaka förrän efter fem år och du har ett fast arbete!!

2008-11-20 @ 18:12:30
URL: http://ninaek.blogg.se/
Postat av: Nena

Jag pluggar till Hudterapeut på Gildaskolan, vilken jag verkligen kan rekommendera. Men du ska vara medveten om att det är tufft, mycket som ska läras in på kort tid. Men det är otroligt roligt! Jag betalade 83 000för att jag bestämde mig i sista stund, annars kostar det 75 000 om du bestämmer dig 6 månader innan minst. Om du verkligen vill så kommer det att ordna sig med ekonomi i sånt, gå på studiebesök och se hur det känns med tanke på att det är mycket pengar man betalar. Lycka till!!

(Studielån är man inte berättigad till, så det är privata lån som gäller)

2008-11-28 @ 22:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0