Nya traditioner är ALLTID kul.

Idag på min lediga dag har jag varit och köpt fyra nya ljusstakar.. Fattades ju ett par stycken som sagt. Har ju massvis med fönster nu, mot vad man hade i ettan :)

Birkon och jag har startade vår nya tradition idag också! :)

Vi satt upp alla ljusstakar, julpynt och gardiner etc. Som jag skrev förut tycker både jag och Birkon att alla sätter upp granen så fruktansvärt sent. Vi vill ta ned den direkt efter nyår. Då finns det ju ändå inget under granen. Så ja, jag vet vad ni tänker "De har väl inte satt upp julgranen ännu"... Haha jo det har vi!! :) :) Det var Birkons idé, jag tycker den var suverän!

Från och med nu, ska vi alltid sätta upp julgranen den 27 November och allt annat som hör julen till!

Min lilla älskling kom på hela idén, jag är stolt över honom.

Sen började han prata om våra barn, som kommer i framtiden. Han sa att de kommer fråga varför vi sätter upp granen så tidigt, när ingen annan har den framme. Då ska Birkon sätta sig ned framför granen med ungarna och berätta hela händelsen idag. Vi har skrattat och haft så fruktansvärt roligt åt den här grejen. Vi båda börjar störttjuta av skratt när vi ser granen!

Men det är VÅRAN tradition :) Som vi verkligen ska hålla på :)

Så nu är der riktigt julfint här hemma.. I helgen när alla andra börjar sätta upp sina ljusstakar har vi redan allt klart! Hur fantastiskt är det inte? Wohoo!

Jag vet, vi är galna, vi är annorlunda och vi älskar det ^_^

Kommentarer
Postat av: fia

japp:D

2008-11-27 @ 22:33:15
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Jossan

varför blir din blogg alltid så konstig när man går in på den först?

Igår så jobbade jag, sen gick jag hem och vilade. :D

Nu så sitter jag på jobbet igen, sen så ska jag träffa Zandra och sen kolla hockey ikväll.

Vad ska du hitta på i helgen då?

Haha, du och farmor är ju precis likadana! pyntar allt så förbaskat tidigt.

Ja nu så är ju snön nästan borta.

Och jag åker ju snart, du också.

Vi får hoppas på att det finns snö när jag kommer hem så kan vi ta kort då? :)



LOVE

2008-11-28 @ 09:12:08
URL: http://josephineericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0