Jul-sjuka och Julpynt

Gick upp för ungefär 20 minuter sedan. Det tog verkligen emot. Vaknar av en fruktansvärd svidandes känsla i halsen. Direkt när man gick upp började man hosta så hjärtat snart hoppar ut. Så typiskt. Att bli sjuk är nog det ända negativa nu när det är snö och kallt ute. Spelar ju ingen roll hur mycket man klär på sig verkar det som. Jo visst var man ute hela dagen igår från 12 - 22 men jag hade ju massvis med kläder!

Åh, snart ska man börja sätta upp julstakar, stjärnor och all julpynt :) Första julen i trean. Det märks. Vi har inte tillräckligt med stakar eller stjärnor. Så det måste köpas. Det är ju bara så mysigt med alla julsaker.

Finns iofs en negativ sak, jag tycker att julgranen ska upp tidigare. Mycket tidigare, för jag vill ta bort den efter julafton. Då ligger det ju inga paket under granen längre. Varför ska man sätta upp den typ nån dag innan julen bara? Birkon och jag brukar sätta upp den 3 veckor innan typ :P

Hur gör ni? Väntar ni tills nån dag innan eller är ni som vi och sätter upp mycket tidigare? Ni kanske inte har någon gran?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0