Midsommardagen

Vi hade först tänkt att åka till Lidö.
Men i morse kände vi att vi inte hade någon ork.
Vi bestämde oss för att bara ha en myskväll framför teven.

Birkon och jag var så uttråkade idag, så först cyklade vi upp till huset, käkade en skagensmörgås.
Sen åkte vi hem igen och hämtade Birkons kort till jobbet.
Jag har alltid velat se vad han gör på sitt jobb, med egna ögon. Har bara stått precis vid ingången tidigare.

Så jag fick en privat rundtur. Det var så häftigt att se hur allt skapas. Man märkte att han kan sitt jobb riktigt bra.
Han började sätta på maskinerna och visa precis hur det gick till, även om det inte kom massa tidningar så förklarade han hela tiden vad som skedde där och där. Så sött, han såg så lycklig ut när han berättade om allt, han blev nog glad över att jag själv tyckte det var så intressant också.

Nu har vi fått i oss lite mat, käkade lite kött och potatissallad från igår.
Hatar verkligen rester, men jag börjar lära mig, stolt.

Ne nu säger Ronja att hon ska sova hos oss inatt, så får väl gå och prata lite med henne och Birkon om det.

Hoppas alla hade en riktigt bra midsommar och midsommardag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0