Svårt att varva ner när man är upp i varv.

Idag har jag som alla andra dagar arbetat nere i lägenheten.

Målat alla dörrlister nu, ett par luckor och lite annat sånt grejs. Allt börjar kännas roligare nu när man ser resultatet mer tydligt. Allt blir bara skinande vit, istället för en vit färg som har gulnat.

Längtar så mycket tills allt är klart, man kan sätta sig där i soffan och bara skåda rummet.

Nu har mamma, Mats och Ronja åkt till Överkalix. Birkon och jag ensamma hemma. Eller inte förresten, en hund, 4 marsvin och en katt. : ) Men riktigt skönt faktiskt. När man är van att bara vara vi två och sen börja bo hos mamma igen, där det minst jämt är 5 människor + massa djur. Lite skillnad. De ska vara borta 1½ - 2 veckor.

Har sprungit och städat fram och tillbaka här hela kvällen, Birkon ser på en film, men jag har ingen ro. Tempot är alldeless för högt på dagarna, så det är svårt att varva ned på kvällen.

I morgon ska jag och Birkon träffa Anneli och Per, woooho, ser fram emot det så mycket.
Nästan två veckor har gått, då vi inte har sätts. Helt sjukt, vi brukar alltid ses minst varannan dag.

Ne nu ska jag väl försöka hitta på något annat att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0