2 dagar kvar.

Nu är det bara två dagar kvar tills det nya året, nya utmaningar, nya händelser.

Mitt år SKA bli ett rökfritt år. Det är mitt mål, jag ska bara sluta med den här skiten. Kostar bara massa pengar, jo visst är det gott, men jag skulle klara mig utan det, det är verkligen inte värt det. Men det betyder också att jag inte kan hälsa på min fantastiska familj på kanske två veckor. Alla förutom Ronja röker, sist jag slutade röka, gick det bra tills jag kom upp dit. Då blev det att man rökte, för att man såg att de gjorde det. Jag får inte falla tillbaka så lätt nästa år.

Jag skulle vara så stolt över mig själv om jag klarar det. Det värsta är de där nikotinplåsterna. De kliar så fruktansvärt, men det fungerar. När jag använde dem sist, så fick jag dra av dem, för att det kliade så. Fick panik. Om inte detta går, med plåster. Ska jag börja ta tabletterna, som kostar ungefär 2000 kr. Så många som har rökt i över 40 år, har kunnat sluta på två månader. Men jag vill ge plåster en chans, så vi börjar så.

Ett annat mål är att fortsätta gå ner i vikt. Igår när jag satt vid datorn hittade jag massvis med fina kläningar från asos. Jovisst jag kan ha klänningar, men om jag sätter på mig en som är lite "ballong" stuck. Så ser jag ju ut som en stor uppstopppad ja jag vet inte vad, tänkte skriva boll, men de är ju inte så stora?!

Så det blir träning, mycket träning, på nautilus, äta bra mat. Jätte skönt att Birkon ochså ska börja träna, då blir det att vi cyklar upp dit och hem. Tränar och puschar varandra. Han ska bilda muskler och gå upp i vikt och jag bygga muskler och få bort allt överflödigt fett.


Jag hoppas att jag kommer lyckas, så förbaskat mycket!



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Min mammas man - han hade rökt i typ 20-30 år.. och så började han med dom där dyra tabletterna, nu har han varit helt rökfri i en månad och han har inte fallit tillbaka alls, och han blev äcklad av rökning bara efter ett par dagar. Så dom funkar verkligen!

Men emelie, jag tror att du fixar det! Det värsta är ju när man festar, då är suget som värst.. tyvärr ;/

Men jag håller tummarna för dig, stumpan!

2008-12-29 @ 22:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0