1 dag kvar

I morgon är det julafton. Känns verkligen inte som att det är det.
Först för att det är sånt väder som man brukar ha i oktober, sen för att jag knappt har handlat julklappar i år heller. En annan anledning är väl att jag har aldrig varit utomlands så här tätt inpå jul. Åker alltid runt april eller där vid september. Känns riktigt knas faktiskt.

Jag hoppas på en vit julafton, jag tror inte att det blir så, men man måste ju hoppas. Det är ju då den riktiga julkänslan kommer fram. Om den inte kommer får man väl spruta låssas snö på alla fönster, sätta på massa julmusik och äta julmat i fulla muggar och självklart visa lite extra kärlek nu när det är julafton : )

Min jul kommer bli så att först åker man ut till pappi, är väl där till två tiden kanske, sen hem till lägenheten för att fira lite jul med Birkons familj och sista stoppen är uppe i huset, med mamma, Mats, Ronja, mormor, Kalle och Birkon.
Julen uppe i huset blir lite annorlunda än de tidigare julafton. Vi ska inte köpa massa julklappar, enbart en present som vi sedan blandar om och ger. Sen blir det massa singstar som alla ska sjunga ^^ och sen hade mamma och Mats en överraskning också. Så det ska bli roligt.

Jag kommer aldrig glömma en viss jul, de var så att jag skulle åka runt på tre ställen, som alltid, mamma, pappa och sen Birkons mamma. Sitter och väntar på bussen till Rimbo. En timme gick, två timmar gick (man vågade ju inte gå där ifrån för bussen "kan" ju komma). När 2½-3 timmar gått, var jag så frusen och jag gick hem. Skogstokig. Ingen kunde hämta mig, för alla hade druckit. Där gick jag hem i snön, med klänning och en tunnjacka, på julafton. Det var förjävligt. Det ska enbart vara glädje på julafton, men den julen var jag så fruktansvärt förbannad på bussbolaget. Förresten, jag ringde dem, de sa att en buss skulle komma, men icke!

Har ni råkat ut för någon hemsk julafton?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0