Ledig i fem hela dagar

Nu är jag garanterat ledig i fem dagar.
Känns lite konstigt, men samtidigt så är det jätte bra, så jag kan hålla på och arbeta i lägenheten hela dagarna.

Har inte skrivit på ett tag, anledningen är den att jag har arbetat, både på hotellet och i lägenheten, hjälp Madeleine att flytta och så har min kära styvfar fyllt år :) Grattis lille gubben, haha 48 hela år.

Idag har jag jobbat, med Alina. En riktig härlig prick det där.
I går var Björn Rosenström på hotellet, käkade frukost. Fattade först inte att det var han, förren Alina sa det till mig. Vi hade så roligt åt det.  Emelie, jag tror att du kan få hans nummer om du tar hans bil regnr. Haha (Alina sa så). Så söt. Hihi. (Ne vi tog det inte). Förresten, jag har varit så duktig och cyklat upp till jobbet typ varje dag. Men de senaste två dagarna, då de har regnat vid 6 så har jag tagit taxi. Fy fan va dyrt det blir att åka, men va bekvämt. Alltid trevliga chafförer så en perfekt start på morgonen dessutom.

Sen har jag och Birkon tapetserat hallen, nu är det snart klart, underbart. Tyvärr så blev det slut på tapetklister.

När vi åkte hem på cykeln så ser vi att hela tunneln är full med vatten. Jag skojar inte när jag säger minst 70 cm. Helt sjukt. Ja vi skulle promt över i alla fall. Så jag med Birkon på paketen, gasar över. Trodde inte alls att det var så mycket vatten först, så ja, hela mina ben blev dyvåta. Birkon skriker, älskling, trampa, vi stannar annars. jag hittar inte tramorna i vattnet.  Det var så kallt, så jag skrek: ahhoaiiiahoooaaa (Birkon as garvar) .Haha, jag lovar, vi skrattade så ja jag vet inte. Ett mycket gott skratt blev det iaf. (Vet, det låter inte lika roligt här som det var just då).

Förresten, vilket skitväder det har varit de sista dagarna. Speciellt idag. åskade och blixtrade, öste ner regn. Tur som var, så var man inne och tapetserade när allt pågick. Såg att det åkte upp brandbilar, polis och räddningsbil upp mot mamma.. Blev orolig om de hade hänt dem något, men tur som var fick jag tag på dem och de hade inte hänt dem något. Men när jag pratade med henne så tog batteriet slut i mobilen, så då trodde hon att det hände något hos oss. Hehe helt galet.

Ne nu ska jag lägga mig och gosa med Arnold, blir bara vi i sängen inatt. Birkon jobbar natt, :(

Natti på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0